BŁĄD 404

Upss! Nie znaleziono takiej strony.

Inne artykuły

Elvita realizuje projekt dla mieszkańców Jaworzna

Autor:
Dodano: 12.03.2017

Elvita NZOZ GZLA w Jaworznie przy ulicy Gwarków 1 realizuje świadczenia w ramach projektu ogólnomiejskiego Jaworznickiego Budżetu Obywatelskiego pt. „Poprawa jakości życia i zdrowia mieszkańców Jaworzna poprzez fizjoterapię”.

Projekt jest skierowany do pełnoletnich mieszkańców Jaworzna i obejmuje wizytę lekarską oraz dwa zabiegi fizjoterapeutyczne dziennie przez 10 dni.

Elvita prowadzi w Jaworznie trzy placówki, pozostałe dwie działają przy ulicach: Grunwaldzkiej 285 oraz Bogusławskiego 5.

W Jaworznie działa, również należące do Elvity, Centrum Medyczne „Trójka”, które prowadzi trzy placówki (przy ulicy Promiennej, Chrzanowskiej i Partyzantów), a także przychodnię w Bielsku-Białej. Elvita prowadzi również dwie placówki w Trzebini.

Poza tym Elvita obejmuje także przedsiębiorstwa: Górniczy Zakład Lecznictwa Ambulatoryjnego w Libiążu, Altermed Plus w Katowicach, Sanatorium Uzdrowiskowe Elektron w Ustroniu, Przychodnię Lekarską im. M.M. Kolbego w Częstochowie oraz EŁ-MED w Będzinie.

Elvita obejmuje opieką medyczną ponad 100 tysięcy osób. Placówki oferują ambulatoryjną opiekę specjalistyczną, finansowaną z NFZ oraz komercyjną. Kontrakt placówek Elvita z Funduszem ma wartość ponad 10 mln zł.

Od grudnia 2014 roku Elvita należy do Grupy PZU, do której należą także między innymi Centrum Medyczne Medica z Płocka (przedtem – Orlen Medica) oraz Centrum Medyczne Gamma, prowadzące w Warszawie szpital ortopedyczny.

Przeczytaj teraz

Telemedycyna Polska: spadek przychodów w roku 2014

Autor:
Dodano: 29.04.2015

Grupa Kapitałowa Telemedycyna Polska uzyskała w roku 2014 przychody netto  ze sprzedaży o wartości 5 710,6 tys. zł oraz zysk w wysokości 115,7 tys. zł. Przychody były niższe od osiągniętych w roku 2013 o 6,8 procent.

W roku 2013 spółka zanotowało przychody o wartości 6 125,6 tys. zł oraz 400 tysięcy złotych straty.

W 2014 roku Telemedycyna Polska skupiała działania przede wszystkim na optymalizacji sprzedaży usług. W tym celu rozpoczęto prace związane z poszukiwaniem kolejnych kanałów dystrybucji i doskonaleniem całego procesu.

W II kwartale 2014 roku Grupa podjęła decyzję o wdrożeniu nowego projektu dystrybucji usług za pośrednictwem kanału sprzedaży bezpośredniej, którego celem była budowa i doskonalenie struktur sprzedaży, z naciskiem na potrzeby klienta indywidualnego. Projekt został zakończony w IV kwartale 2014 roku. Podjęte zostały jednocześnie intensywne prace nad udoskonaleniem telefonicznej formy sprzedaży. Utworzona też została komórka zajmująca się współpracą z placówkami medycznymi.

Pod koniec 2014 roku Grupa podjęła szereg działań w celu redukcji kosztów świadczenia usług przez Centrum Monitoringu Kardiologicznego. Ponadto, na podstawie pozytywnej decyzji Sanepidu w sprawie dotyczącej spełnienia przez pomieszczenia i urządzenia Centrum Monitoringu Kardiologicznego odpowiednich wymagań, w grudniu 2014 roku Centrum Monitoringu Kardiologicznego zostało zarejestrowane jako samodzielna, niezależna komórka NZOZ Telemedycyna Polska.

Podobnie jak w poprzednich latach, w roku 2014 Grupa kontynuowała ogólnopolską kampanię bezpłatnych badań serca pod nazwą „Zadbaj o swoje serce”. Akcja jest organizowana od 2006 roku w centrach handlowych na terenie całego kraju. W 2014 roku przeprowadzono 35 akcji, podczas których zdiagnozowano ponad 3600 osób. Projekt ten w całości finansowany był ze środków pozyskanych od sponsorów.

Telemedycyna Polska S.A. specjalizuje się w usługach telekardiologicznych za pośrednictwem telefonu oraz internetu. Spółka posiada własne Centrum Monitoringu Kardiologicznego.

Grupa Kapitałowa Telemedycyna Polska składa się z dwóch spółek. Spółki dominującej Telemedycyna Polska S.A. z siedzibą w Katowicach oraz przejętej w listopadzie 2010 roku spółki zależnej Centrum Nadzoru Kardiologicznego Kardiofon sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie.

Przeczytaj teraz

Nowy serwis internetowy Medicover

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 21.02.2018

Medicover uruchomił nową stronę internetową. Jest to nowoczesny serwis, na którym jego użytkownicy znajdą rzetelne i wyczerpujące materiały o tematyce zdrowotnej oraz interaktywne narzędzia – takie jak wywiad medyczny online i kalkulator BMI.

Medicover zdecydował się również na wdrożenie systemu opinii o lekarzach, który ułatwi pacjentom wybór właściwego specjalisty.

Nowy serwis medicover.pl to jedna z usług z obszaru e-zdrowia, które firma tworzy i rozwija od ponad dziesięciu lat. Strona powstała w odpowiedzi na potrzeby pacjentów, którzy coraz częściej i chętniej poszukują informacji na temat zdrowia w internecie. Według badania Gemius/PBI „Internetowe serwisy o zdrowiu”– internauci generują miesięcznie niemal 130 mln odsłon na stronach związanych ze zdrowiem.

– Informacje na temat zdrowia, które możemy znaleźć w sieci, nie zawsze są godne zaufania, często są niekompletne, mylące dla pacjenta, a przede wszystkim nie podlegają weryfikacji ekspertów. W naszym portalu pacjenci mogą znaleźć wiarygodne artykuły na temat zdrowia oraz odpowiedzi  na nurtujące pytania. Bazę wiedzy na bieżąco tworzą eksperci z zakresu medycyny, a każdy artykuł jest weryfikowany pod względem zgodności z aktualną wiedzą – mówi dr n. med. Piotr Soszyński, Dyrektor ds. Systemów Medycznych Medicover Polska.

W nowym serwisie czytelnicy mają dostęp do ponad 600 publikacji, podzielonych na dwa moduły – encyklopedię zdrowia i leksykon leków. W encyklopedii znalazły się szczegółowe, fachowe opisy najczęstszych chorób i dolegliwości, zawierające przyczyny, diagnostykę, objawy, leczenie, rokowania, możliwie powikłania i zalecane postępowanie. Wszystko to w przystępnej formie z wykorzystaniem materiałów wideo i infografik. W leksykonie pacjenci znajdą opisy leków dostępnych na polskim rynku, wraz z ich dawkowaniem i zastosowaniem.

– Na stronie udostępniamy użytkownikom również narzędzia interaktywne – wywiad medyczny online, kalkulator BMI, kalkulator dni płodnych, kalendarz ciążowy i kalkulator grupy krwi dziecka.  To rozwiązania, które często pozwalają na wstępną ocenę problemu zdrowotnego i pomagają  w uzyskaniu skutecznej pomocy, na przykład kierując pacjenta do właściwego specjalisty – wyjaśnia Soszyński. – Ciekawą funkcjonalnością są dzienniczki pomiaru glukozy i pomiaru ciśnienia krwi, zapamiętujące kolejne zapisy, które można wydrukować i zabrać na wizytę do lekarza – dodaje.

Na stronie znalazła się także nowoczesna wyszukiwarka lekarzy, która w szybki i intuicyjny sposób pozwoli pacjentom na znalezienie lekarzy Medicover na terenie całej Polski oraz ułatwi umówienie się na wizytę. Obok podstawowych informacji o lekarzu (imię i nazwisko, zdjęcie, miejsce pracy, specjalizacja, doświadczenie, języki, wykształcenie, certyfikaty, publikacje) wprowadzone zostało oznakowanie poprzez gwiazdki.

– Gwiazdki stanowią system opinii, publikowanych na podstawie ankiet dostarczonych przez pacjentów. To ogólnoświatowy trend, a tego typu rozwiązania widoczne są na stronach największych i najbardziej prestiżowych firm oferujących prywatną opiekę medyczną. Aby zapewnić wiarygodność, pod uwagę bierzemy oceny z ostatnich 12 miesięcy i wyłącznie od pacjentów, którzy rzeczywiście odbyli wizytę u danego specjalisty – mówi Rafał Janas, Senior Project Manager w Medicover Polska, odpowiedzialny za projekt wdrożenia strony.

Strona jest w pełni responsywna. Zadbano o nowoczesną grafikę i przejrzysty układ treści. Serwis dostępny jest pod adresem www.medicover.pl.

Przeczytaj teraz

Dostosowaliśmy procesy obsługi i bezpieczeństwa pacjentów

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 16.09.2020

Marzena Kołoszczyk, dyrektor Departamentu Obsługi Klienta, Medicover

Epidemia spowodowała wiele zmian w sposobie dostarczania opieki pacjentom Medicover. Wynikało to zarówno z konieczności dostosowania się do obowiązujących zaleceń,  jak i z dbałości o bezpieczeństwo pacjentów i personelu placówek medycznych.

W naszych centrach medycznych i szpitalach obowiązują ścisłe procedury bezpieczeństwa epidemicznego. W strefie wejścia do placówek wprowadziliśmy pomiar temperatury i ankietę medyczną. Udostępniliśmy pacjentom płyny do dezynfekcji rąk oraz przestrzegamy obowiązku zakrywania ust i nosa podczas całego pobytu w centrum. Wdrożyliśmy regularną dezynfekcję gabinetów i ozonowanie centrów, a w recepcjach zamontowaliśmy przesłony ochronne.

Tak przeorganizowaliśmy pracę naszych placówek, aby możliwe było zachowanie dystansu społecznego oraz odizolowanie pacjentów z objawami infekcji od pozostałych osób. Szczególne warunki bezpiecznego pobytu na terenie centrów stworzyliśmy dla najmłodszych pacjentów oraz kobiet w ciąży, wyznaczając dla nich dedykowane strefy.

Czytaj także: Utrzymaliśmy ciągłość opieki>>>

Przede wszystkim zadbaliśmy jednak o to, aby nasi pacjenci mogli uzyskać poradę medyczną bez wychodzenia z domu. W tym celu rozszerzyliśmy funkcjonujące w Medicover już od 15 lat rozwiązania w zakresie telemedycyny. Oferujemy porady zdalne zarówno lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej, jak i większości pozostałych specjalistów. Udostępniamy różne możliwości uzyskania takiej porady, na przykład porady telefoniczne umawiane, porady telefoniczne bez umawiania, czat czy kontakt mailowy z lekarzem.

Pacjenci bardzo chętnie korzystają z takich rozwiązań. Obecnie porady zdalne, w różnej formie, stanowią około 45 procent wszystkich realizowanych w Medicover porad i wizyt. Na początku epidemii było to nawet 70 procent. O ile w marcu i kwietniu pacjenci korzystali z porad zdalnych głównie z uwagi na swoje bezpieczeństwo, o tyle teraz przekonali się, że jest to dla nich wygodne rozwiązanie i w wielu przypadkach w pełni wystarczające do rozwiązania ich problemu zdrowotnego. Jak pokazują nasze statystyki, około 70-80 procent pacjentów z objawami infekcji, po poradzie zdalnej, nie wymaga wizyty w placówce. W przypadku innych potrzeb zdrowotnych, około 30-50 procent pacjentów uzyskuje pełne rozwiązanie swojego problemu podczas zdalnego kontaktu z lekarzem. Dotyczy to głównie takich specjalistów jak endokrynolog, kardiolog, czy dermatolog.

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów i personelu medycznego wdrożyliśmy także obowiązkową ankietę medyczną przy umawianiu wizyt, której celem jest oszacowanie ryzyka zakażenia koronawirusem. W przypadku pozytywnej odpowiedzi na którekolwiek z pytań, proponujemy pacjentowi konsultację zdalną, a jeśli to niemożliwe, na przykład w przypadku potrzeby wykonania badania USG, proponujemy przełożenie wizyty na inny termin. Pacjentów, którzy pozytywnie przeszli ankietę, edukujemy, aby w przypadku pogorszenia stanu zdrowia, zamienili wizytę na teleporadę lub odłożyli jej realizację w czasie. Warto w tym miejscu podkreślić, że jeśli po odbyciu konsultacji zdalnej lekarz potwierdza potrzebę wizyty w placówce, umożliwiamy pacjentowi realizację takiej usługi, wskazując miejsce jej uzyskania.

Takie podejście jest szczególnie ważne przed nadchodzącym sezonem infekcyjnym. W Medicover od wielu tygodni pracujemy nad tym, aby w okresie zwiększonego zapotrzebowania na usługi medyczne, umożliwić bezpieczne i skuteczne uzyskanie pomocy zarówno pacjentom z objawami infekcji, jak i z innymi potrzebami zdrowotnymi. Tworzymy specjalne ścieżki obsługi pacjentów i dokonujemy zmian w organizacji naszych placówek medycznych by zapewnić, aby pacjenci infekcyjni mieli ograniczony kontakt z pozostałymi pacjentami. W tym celu wyodrębniamy na przykład specjalne godziny infekcyjne, w trakcie których na terenie centrów będą obsługiwani pacjenci z objawami infekcji, którzy uzyskali wskazania do odbycia wizyty w centrum po wcześniejszej konsultacji lekarza na teleporadzie. Wydłużamy także godziny pracy niektórych placówek. Dodatkowo wprowadziliśmy umawianie pacjentów do punktów pobrań na określoną godzinę. Najpierw takie rozwiązanie testowaliśmy w formie pilotażu w kilku placówkach. Obecnie funkcjonuje ono już we wszystkich naszych centrach medycznych.

Od początku epidemii udostępniamy wiele innych udogodnień obsługowych dla naszych pacjentów, dzięki którym mogą łatwiej uzyskać pomoc. Wśród nich warto wspomnieć o rozszerzeniu możliwości pobrania hasła do serwisu Medicover OnLine bez konieczności wizyty w placówce, czy udostępnieniu możliwości korzystania z porad telemedycznych pacjentom Medicover na co dzień korzystającym z usług naszych placówek współpracujących.

Pacjenci doceniają nasze starania, co widać z przeprowadzanych regularnie ankiet satysfakcji. W okresie epidemii, czyli od marca do sierpnia 2020 roku poziom pozytywnych ocen utrzymywał się na wysokim poziomie: NPS, czyli ocena zadowolenia z usługi i chęć jej polecenia innym, po wizycie/teleporadzie średnio wynosił 75, co nas bardzo cieszy.

Przeczytaj teraz

Mavit realizuje program profilaktyczno-edukacyjny

Autor:
Dodano: 24.04.2016

Centrum Medyczne Mavit rozpoczęło realizację programu profilaktyczno-edukacyjnego „Dobry Wzrok Cieszy Oczy”. Celem programu jest zwiększenie świadomości rodziców i pogłębienie ich wiedzy na temat wad wzroku i chorób oczu u dzieci.

Program ma także zachęcić rodziców do regularnego kontrolowania wzroku swoich dzieci i obejmuje spotkania z rodzicami dzieci w wieku przedszkolnym oraz warsztaty edukacyjne dla dzieci.

Realizowany jest w Warszawie, pierwszy etap w dzielnicy Ursynów, drugi na Mokotowie i Wilanowie. W programie mogą uczestniczyć przedszkola prywatne i publiczne.

Mavit, powołując się na dane GUS, przypomina, że z roku na rok wzrasta liczba dzieci, u których rozwija się krótkowzroczność, obecnie na 1 000 dzieci w wieku przedszkolnym ponad 50 procent ma kłopoty ze wzrokiem, a ponad 50 procent młodzieży ma wadę wzroku, głównie krótkowzroczność. Prawie w każdej klasie w szkole jest przynajmniej jedno dziecko noszące okulary. Obniża się granica wieku, od którego pojawiają się problemy z oczami.  Wady wzroku nie zawsze są wykrywane w porę, gdyż objawy takie jak bóle głowy, łzawienie, zamazywanie się liter, pieczenie oczu czy podwójne widzenie niekoniecznie kojarzą się z problemem zaburzeń widzenia. Nieprawidłowe funkcjonowanie narządu wzroku u dzieci jest przyczyną opóźnień w rozwoju i powoduje trudności z poznawaniem nowych kształtów, liter, pisaniem, zaburzeniami komunikacji, rozwoju intelektualnego i emocjonalnego.

Centrum Medyczne Mavit prowadzi na warszawskim Ursynowie Ośrodek Diagnostyczny, działający od grudnia 2015 roku w nowej siedzibie. Ośrodek posiada 380 m kw. powierzchni, na której działa 10 gabinetów specjalistycznych. Placówka oferuje szeroki pakiet usług z zakresu okulistyki dziecięcej. Placówka mieści się w budynki Natpoll, przy ulicy Migdałowej 4, wejście E (od ulicy Migdałowej).

Oprócz ośrodka na Ursynowie Centrum Medyczne  Mavit prowadzi w Warszawie przy ulicy Podleśnej Szpital Specjalistyczny, w którym przeprowadzane są operacje zaćmy, operacje jaskry, zaćmy z jaskrą, witrektomii, zabiegi laserowej korekcji wzroku i inne zabiegi okulistyczne.

Mavit oferuje zarówno usługi komercyjne jak i finansowane z Narodowego Funduszu Zdrowia. Kontrakt Centrum na rok 2016 zawarty z mazowieckim oddziałem NFZ ma wartość ponad 5,7 mln zł. Środki te finansują leczenie szpitalne oraz ambulatoryjną opiekę specjalistyczną.

Mavit prowadzi również w Katowicach Szpital Specjalistyczny, oferujący zabiegi w zakresie laryngologii, chirurgii szczękowo-twarzowej oraz okulistyki.

Przeczytaj teraz

Enel-Med: produkty ortopedyczne z refundacją NFZ w Szpitalu Centrum

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 3.04.2019

Od  1 kwietnia 2019 roku w Szpitalu Centrum, prowadzonym przez Enel-Med przy ulicy Solidarności 128 w Warszawie, działa punkt zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne refundowane przez NFZ.

Sklep otwarty jest codziennie do 16.00, w czwartki do 21.00.

Pacjenci z ważnym wnioskiem mogą odebrać zalecony sprzęt: ortezy, kończyny dolnej i górnej, gorsety, kołnierze itp.

Podstawą do uzyskania dofinansowanego przedmiotu ortopedycznego jest zlecenie na zaopatrzenie w wyrób medyczny będący przedmiotem ortopedycznym. Wystawione przez lekarza zlecenie musi zostać potwierdzone przez oddział wojewódzki NFZ, do którego został zgłoszony pacjent.

Czytaj także: Są nowe wzory zleceń na wyroby medyczne>>>

W grudniu 2018 roku Enel-Med otworzył swój pierwszy sklep medyczny, który zlokalizowany jest w warszawskiej Galerii Północnej. Sklep oferuje wiele produktów do codziennej ochrony zdrowia, a także szereg akcesoriów pomocnych w leczeniu i rehabilitacji.

Czytaj na ten temat: Enel-Med otworzył sklep medyczny w Warszawie>>>

Enel-Med jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych. Istnieje od 1993 roku, oferując pełną obsługę medyczną na terenie całego kraju i jest największą firmą medyczną z polskim kapitałem.

W skład grupy wchodzą przychodnie wieloprofilowe, dwa szpitale, oddziały diagnostyki obrazowej oraz specjalistyczne kliniki: medycyny estetycznej Eetell, medycyny sportowej Enel-Sport, stomatologii oraz marka Enel-Senior. Enel-Med to także sieć ponad 1600 placówek partnerskich w całym kraju.

Przeczytaj teraz