BŁĄD 404

Upss! Nie znaleziono takiej strony.

Inne artykuły

Alab Laboratoria: nowa placówka w Wielkopolsce

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 14.07.2018

Sieć placówek diagnostycznych Alab Laboratoria otworzyła na początku lipca 2018 roku nowy punkt pobrań w miejscowości Plewiska, koło Poznania. Punkt mieści się przy ulicy Grunwaldzkiej 515/14 i 15.

Punkt mieści się w kompleksie budynków, gdzie działają również placówki oferujące usługi medyczne.

W czerwcu 2018 Alab otworzył nowy punkt pobrań w Łodzi, a w kwietniu 2018 – w Warszawie.

W całej Polsce Alab prowadzi ponad 180 punktów pobrań oraz 50 laboratoriów. Wykonywanych jest w nich ponad 35 milionów badań rocznie. W całym kraju prawie 2500 podmiotów leczniczych współpracuje z Alab Laboratoria. Usługi świadczone są dla publicznych i niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej, szpitali, prywatnych praktyk lekarskich, klientów indywidualnych oraz jednostek prowadzących badania kliniczne. Oferta Alab laboratoria to ponad 2500 badań.

W  2007 utworzona została Grupa Alab, w skład które oprócz laboratoriów Alab wchodzą także firmy regionalne: Laboratoria Medyczne Bruss – Trójmiasto i Pomorze, Białostockie Centrum Analiz Medycznych – Białystok i Podlasie, Laboratoria Przygoda – Północne Mazowsze, Warmia i Mazury, Bio-Diagnostyka – Górny Śląsk, Małopolska Północna, Świętokrzyskie oraz Laboratoria Świętokrzyskie – Kielce.

Od 2008 roku Grupa Alab jest częścią ogólnoeuropejskiej sieci laboratoriów skupionych wokół laboratorium Limbach – inwestora, z główną siedzibą w Heidelbergu, wiodącym ośrodku akademickim Niemiec.

Przeczytaj teraz

Puławy: nowe badania w Centrum Internus

Autor:
Dodano: 20.04.2016

Centrum Medyczne Internus z Puław wprowadziło nowe badanie – fiberoskopię. Jest to obrazowe badanie diagnostyczne stosowane w laryngologii, podczas którego ogląda się górne drogi oddechowe za pomocą fiberoskopu, czyli giętkiego endoskopu  z kamerą.

Badanie fiberoskopowe stosuje się w nawracających przewlekłych infekcjach górnych dróg oddechowych,  nosa, zatok, nosogardła, krtani, a również w diagnostyce stanów przednowotworowych, nowotworów, wad wrodzonych i nabytych, uwidocznieniu ciał obcych górnych dróg oddechowych u dorosłych i dzieci a także przy podejrzeniu przerostu migdałka gardłowego, tzw ,,trzeci migdał” u dzieci

Centrum Medyczne Internus prowadzi w Puławach placówki przy alei Królewskiej 15 oraz przy ulicach – Wojska Polskiego 1/16, Generała Fieldorfa Nila 10,  Generala Fieldorfa Nila 16.

Centrum oferuje usługi w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, konsultacje specjalistyczne, usługi stomatologiczne, rehabilitację, zabiegi w zakresie dermatologii estetycznej, drobne zabiegi chirurgiczne, a także badania diagnostyczne.

Usługi placówek są zarówno komercyjne jak i finansowane z NFZ. Kontrakt placówki na rok 2016 ma wartość prawie 3,5 mln zł. Środki te finansują leczenie stomatologiczne, rehabilitację leczniczą, opiekę psychiatryczną i leczenie uzależnień, ambulatoryjną opiekę specjalistyczną.

Internus działa od 1997 roku, od 2011 roku jako Centrum Medyczne Internus sp. z .o.o., którego zarząd tworzą Jolanta Flasińska i Barbara Zarychta.

Przeczytaj teraz

Enel-Med: kontynuacja wzrostu przychodów

Autor:
Dodano: 29.11.2017


Trzeci kwartał 2017 roku dla Grupy Kapitałowej Centrum Medyczne Enel-Med był okresem kontynuacji wzrostu przychodów. Przychody Grupy skumulowane na koniec trzeciego kwartału 2017 roku wyniosły 237,2 mln zł, czyli o 17,4 procenta więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.

Przychody jednostki dominującej – Centrum Medyczne Enel-Med S.A. stanowią 98,9 procenta przychodów całej Grupy Kapitałowej.

W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku jednostka dominująca osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 234,6 mln zł, czyli o 17 procent więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.

Centrum Medyczne Enel-Med odnotowało między innymi 16-procentowy wzrost przychodów w zakresie abonamentów, które stanowiły 65 procent struktury przychodów, a także 21–procentowy wzrost przychodów z usług komercyjnych.
Realizując strategię rozwoju poprzez akwizycje spółka 1 sierpnia 2017 przejęła trzy podmioty medyczne znajdujące się na terenie Warszawy. W wyniku tych transakcji częścią Grupy Kapitałowej Centrum Medyczne Enel-Med stały się: Enel-Med. sp. z o.o., spółka prowadząca wieloprofilową placówkę medyczną, Centrum Medyczne Enel-Med Spółka Akcyjna Rehabilitacja sp.k. oraz Centrum Medyczne Enel-Med Spółka Akcyjna Villa Clinic sp.k., czyli spółka prowadząca placówkę zapewniającą całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku.

15 sierpnia 2017 roku Centrum Medyczne Enel-Med S.A. uruchomiło nową wieloprofilową placówkę w Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem, a 15 września 2017 roku – nową placówkę w Galerii Północnej na Białołęce w Warszawie.

W okresie tym prowadzone były także prace nad uruchomieniem kolejnych placówek, czyli  Oddziału Sochaczew oraz kolejnej placówki wieloprofilowej we Wrocławiu przy ulicy Szczytnickiej.

Enel-Med świadczy usługi medyczne w 1600 placówkach, w tym w 37 placówkach Grupy Enel-Med, w skład których wchodzą zarówno przychodnie wieloprofilowe, dwa szpitale w Warszawie, trzy kliniki medycyny sportowej Enel Sport, klinika medycyny estetycznej Estell oraz przychodnie przyzakładowe.

Przeczytaj teraz

Telemedycyna Polska: niższe przychody i strata w IV kwartale 2014

Autor:
Dodano: 18.02.2015

Grupa Kapitałowa Telemedycyna Polska osiągnęła w IV kwartale 2014 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 1 303 974,15 zł.  Były one niższe niż w analogicznym okresie roku 2013, wówczas osiągnęły 1 476 977,14 zł.

Niższe były również przychody za 4 kwartały roku 2014. Wyniosły one 5 725 393,13 zł, rok wcześniej – 6 125 555 zł.

Spółka tłumaczy te wyniki coroczną korektą przychodów o części abonamentów niedotyczących roku 2014. W związku z tym wyniki za grudzień 2014 zostały obarczone korektą obniżającą wartość przychodów.

Za IV kwartał roku 2014 Grupa wykazała stratę w wysokości 117 700,85 zł. Rok wcześniej strata miała wartość 110 836,37 zł. Za cztery kwartały 2014 odnotowano zysk o wartości 125 051,82 zł. W roku 2013 zanotowano stratę o wartości ponad 400 tys. zł.

W IV kwartale 2014 roku zanotowano spadek przychodów uzyskiwanych dzięki usługom oferowanym pacjentom indywidualnym, podmiotom medycznym oraz dzięki akcjom medycznym. Wzrosty natomiast o ponad 33 procent (kwartalnie) i o ponad 43 procent (rocznie) przychody uzyskiwane dzięki działalności Przychodni Kardiologicznej dla Dzieci i Dorosłych Kardiofon.

W IV kwartale 2014 przychody z tytułu świadczenia usług dla pacjentów indywidualnych przez Grupę stanowiły 48,2 procent wszystkich przychodów (odnotowano spadek o 17,6 procent  – kwartalnie i o 20,07 procent – rocznie). Natomiast usługi świadczone innym podmiotom stanowiły 21,4 procent wszystkich przychodów. Spadły w stosunku kwartalnym – o 13,5 procent, rocznie – o 17 procent.

W IV kwartale Telemedycyna Polska rozpoczęła rozmowy z potencjalnymi partnerami strategicznymi, które będą kontynuowane w kolejnych kwartałach. Spółka rozpoczęła również realizację projektu utworzenia sieci własnych gabinetów diagnostyki kardiologicznej. Dwie testowe placówki rozpoczęły działalność na początku IV kwartału 2014.

Telemedycyna Polska S.A. specjalizuje się w usługach telekardiologicznych za pośrednictwem telefonu oraz internetu. Spółka posiada własne Centrum Monitoringu Kardiologicznego.

Grupa Kapitałowa Telemedycyna Polska składa się z dwóch spółek. Spółki dominującej Telemedycyna Polska S.A. z siedzibą w Katowicach oraz przejętej w listopadzie 2010 roku spółki zależnej Centrum Nadzoru Kardiologicznego Kardiofon sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie.

 

Przeczytaj teraz

Diagnostyka: nowe badanie w kierunku przeciwciał anty-SARS-CoV-2

Autor: Medycyna Prywatna
Dodano: 3.03.2021

Na początku marca 2021 ogólnopolska sieć laboratoriów medycznych Diagnostyka wdrożyła nową strategię badań przeciwciał anty-SARS-CoV-2, co było spowodowane znaczącą zmianą roli oznaczeń przeciwciał – z wspomagającej diagnostykę zakażeń i kontrolę epidemiologiczną do wskaźnika odporności humoralnej.

Obecność przeciwciał jest wyrazem odpowiedzi immunologicznej na stymulację patogennym antygenem, zarówno w przebiegu infekcji jak i po szczepieniu. W dłuższym okresie po chorobie bądź immunizacji poziom przeciwciał może spadać, nie zmienia się jednak ilość komórek pamięci, warunkujących szybkie pobudzenie produkcji przeciwciał po ponownym kontakcie z patogenem.

Badania nad odpowiedzią immunologiczną na infekcję SARS-CoV-2 wskazały, że główną rolę w obronie przed wirusem odgrywają przeciwciała rozpoznające antygen S (ang. spike, białko kolca) wirusa SARS-CoV-2. Ten rodzaj przeciwciał może utrzymywać się we krwi dłużej niż przeciwciała skierowane przeciwko białku nukleokapsydu (N) wirusa SARS-CoV-2.

Poza tym wszystkie dostępne obecnie w Unii Europejskiej szczepionki (Pfizer/BioNTech, Moderna, AstraZeneca), oparte są na białku S wirusa SARS-CoV-2.

Biorąc to pod uwagę, testem rekomendowanymi przez laboratoria Diagnostyka jest badanie (4850) Koronawirus SARS-CoV-2, przeciwciała neutralizujące anty-S, ilościowo. Wykazano, że istnieje związek pomiędzy dodatnim wynikiem przeciwciał w teście, a dodatnim wynikiem testu mikroneutralizacji, który uznawany jest za wskaźnik „sprawności działania” przeciwciał – a więc faktycznej odporności.

Czytaj także: Diagnostyka oferuje testy na koronawirusa 24 godziny na dobę>>>

Badanie to może być wykonywane zarówno u osób, które przechorowały Covid-19, jak i zaszczepionych przeciw tej chorobie. Ta druga grupa wytworzy przeciwciała jedynie przeciwko temu antygenowi; w testach opartych na białku N osoby te uzyskałyby wyniki ujemne.

Nowe badanie ilościowe przeciwciał anty-SARS-CoV-2, wykonywane jest testami zwalidowanymi względem standardu WHO, co pozwala na wyrażanie ich wyników w międzynarodowych jednostkach BAU/ml.

Diagnostyka posiada ponad 150 laboratoriów, ponad 800 punktów pobrań w całej Polsce  oraz kilkanaście mobilnych punktów pobrań (Drive&GoThru). Oferuje największy wybór badań laboratoryjnych (2500 rodzajów testów). Firma obsługuje miliony pacjentów rocznie oraz współpracuje z kilkoma tysiącami placówek ochrony zdrowia.

Laboratoria Diagnostyki z całego kraju znajdują się na liście placówek upoważnionych przez Ministerstwo Zdrowia do wykonywania testów w kierunku koronawirusa.

Do Grupy Diagnostyka należą również specjalistyczne podmioty zajmujące się genetyką (między innymi Genesis, Genomed czy Oncogene Diagnostics) oraz największa w Polsce, prywatna specjalistyczna sieć laboratoriów histopatologicznych – Diagnostyka Consilio.

Przeczytaj teraz

CenterMed: nietypowa kampania społeczna na temat zdrowia pracowników

Autor:
Dodano: 3.12.2016

CenterMed rozpoczął kampanię społeczną pod tytułem „Nie przynoś tego do pracy”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych, zwłaszcza grypy, w miejscu pracy. Elementem kampanii są zabawne filmiki nakręcone przez samych pracowników, akcja z umieszczaniem zdjęć. kubków, sondy i quizy o zdrowiu.

Akcja ma przypomnieć, że zarażenie wirusem grozi wszystkim pracownikom, nawet tym, którzy na co dzień pamiętają o  profilaktyce, jednak w starciu z roznosicielem, czyli koleżanką lub kolegą z sąsiedniego biurka, są bezbronni.

Problem jest powszechnie akceptowalny. Tymczasem chory pracownik jest mniej wydajny, co więcej zaraża współpracowników, których praca również przestaje być efektywna i często po kilku dniach muszą iść na zwolnienie lekarskie. W ostatecznym bilansie pracodawca może stracić więcej, gdy zgadza się na rozprzestrzenianie choroby wśród pracowników.

Kampania została wymyślona i zrealizowana przez pracowników CenterMed, dlatego utrzymana jest w konwencji monitoringu i pokazuje ich przy biurkach, jednak w nietypowych sytuacjach. Przekaz jest prosty: choroby nie wolno  przynosić do pracy, tak jak i innych rzeczy czy czynności, które powinny zostać w domowym zaciszu. Na filmie zachowania, takie jak ubijanie kotleta czy inne stricte domowe czynności, są odbierane bez większego zainteresowania lub współpracownicy angażują się w te działania, wyrażając tym samym aprobatę. Podobnie jest z chorobą. Przychodzimy chorzy, bo inni przychodzą. Przychodzimy, bo jesteśmy przekonani, że szef tego wymaga.

Pierwszy film „Nie przynoś tego do pracy” w ciągu niespełna 7 godzin miał ponad 6 tysięcy wyświetleń na FB CenterMed. 
Elementem akcji jest także kubek. Posiadacze kont na Facebooku, który zachorowali i leczą się w domu mogą w prosty sposób pokazać, że zachęcają innych, by także nie zarażali swoich współpracowników. Wystarczy, że na czas choroby zmienią zdjęcie profilowe na fotografię swojego ulubionego kubka, z którego piją rozgrzewającą herbatę lub opublikują takie zdjęcie na swoim profilu z hasztagiem #chorujewdomu

Akcja będzie wsparta quizami i sondami o zdrowiu prowadzonymi w Internecie.

Grupę CenterMed tworzą 24 placówki i 1 szpital. Grupa posiada własne, szerokoprofilowe centra medyczne w największych miastach w kraju: Warszawie, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Lublinie, Kielcach, a także w Tarnowie, Nowym Sączu, Bochni i Brzesku.  Placówki oferują szeroką opiekę medyczną od badań diagnostycznych, poprzez medycynę pracy, konsultacje u lekarzy pierwszego kontaktu, lekarzy specjalistów, zabiegi ambulatoryjne, rehabilitację, badania profilaktyczne i usługi stomatologiczne, aż po opiekę szpitalną.

Grupa CenterMed to około 2 milionów rocznie realizowanych świadczeń medycznych, ponad 100 tysięcy pacjentów zapisanych do lekarzy rodzinnych, ponad 200 podwykonawców i około 3000 klientów korporacyjnych. CenterMed prowadzi działalność w zakresie profilaktyki, wczesnego wykrywania chorób i badań klinicznych. Wspiera różnorodne inicjatywy, mające na celu poprawę zdrowia społeczeństwa, między innymi poprzez edukację zdrowotną, aktywizację seniorów, pomaga kołom diabetyków.

Przeczytaj teraz